Zoneterapi til dig, som er gravid

At være gravid er helt fantastisk, men det kan også være forbundet med symptomer som kvalme, opkastning, halsbrand, forstoppelse, ekstrem træthed mm., der skyldes de hormonelle og fysiologiske forandringer, kroppen gennemgår i løbet af en graviditet.
Zoneterapi er en sikker, nænsom og bivirkningsfri metode til at lindre nogle af de symptomer, der opstår, og kan være med til at styrke din krop og dit velvære i takt med graviditetens udvikling.

Maria er uddannet zoneterapeut, RAB-godkendt, og har særlig indsigt i gynækologiske udfordringer. Derfor kan hun hjælpe dig, der oplever gener i din graviditet.

Få zoneterapi igennem din graviditet

Zoneterapi til dig der er gravid er fuldstændig vidunderligt!

Maria tilbyder gravidbehandling med zoneterapi i hele din graviditet. Som gravid er du (oftest) træt, øm i muskler og led. Mange gravide har også ekstra ømme fødder og lægmuskler, måske kramper i læggene. Zoneterapi er en kærkommen mulighed for at komme ned i kroppen og mærke det lille liv indeni dig, modne din krop til din forestående fødsel samt slippe bekymringer (måske bare for en stund). Behandlingen er en blanding af blid zoneterapi og akupressur. Her er der fokus på dig og din gravide krop og du går lettere fra behandlingen. Du kan få zoneterapi under hele din graviditet.

Zoneterapi har en lindrende effekt på tidlige graviditetsgener som kvalme og fordøjelsesudfordringer.

Fra uge 37 kan zoneterapi hjælpe med at modne den forestående fødsel. Fødselsmodning med zoneterapi er efterhånden bredt anerkendt. Modningen går ud på, at regulere dit nervesystem, modne og blødgøre din livmoder via trykpåvirkning på fodens reflekspunkter. Modning til fødslen kan også bruges som smertelindring fx ved smerter i lænden eller som beroligelse af nervesystemet, hvor der er fokus på afspænding og flow af oxzytocin i kroppen.

Maria, Klinik Underværk

Hvad kan gravidbehandling med zoneterapi?

En gravidbehandling med zoneterapi giver øget velvære under graviditeten og lindre i mange tilfælde:

• Graviditetskvalme
  • Angst og stress
  • Væskeophobninger i kroppen
  • Kramper i læggene
  • Hovedpine
  • Bækken og lændesmerter
  • Stimulere og styrker immunsystemet
  • Øge kropsbevidsthed så du bedre kan tolke de signaler kroppen sender
  • Reducere muskelspændinger og øge bevægeligheden i ben og fødder

Har du nået din termin?

Maria tilbyder forsøg på igangsætning af fødslen fra uge 40+, hvis du har godkendelse fra din jordmoder.
Her bruger hun zoneterapi, akupressur og rebozomassage. Behandlingen kan sætte gang i veerne – optimalt set skal du have 2-3 behandlinger på 1 uge.

Maria viser ved fødselsmodnende behandling forskellige punkter, som du med fordel kan bruge derhjemme.

Skal Maria støtte dig i din graviditet?

Hvis du har spørgsmål til behandlingen kan Maria kontaktes direkte via mail maria@klinikundervaerk.dk

Book din tid

Er du medlem af Sygeforsikringen Danmark kan du få tilskud til den zoneterapeutiske behandling her hos os.
Er du medlem og ønsker tilskud, så informer os herom, så vi kan registrere dit tilskud.

Vi har rigtig mange forskellige tilbud

til dig, som er gravid

Ønsker du at træne i din graviditet?

Vi tilbyder flere ugentlige hold i GravidPilates