Zoneterapi

Vores zoneterapeut Maria Kiørboe tilbyder zoneterapi i klinikken hver mandag og torsdag. Hun har speciale indenfor kvinder og pigers ubalancer, fertilitet, graviditet og efterfødsel.

Book en tid hos Maria

Hvad er zoneterapi?

Zoneterapi er et fantastisk redskab til at ændre ubalancer i kroppen. Det kan fx være menstruationssmerter, uregelmæssig cyklus, manglende ægløsning, overgangsalder, manglende sexlyst før eller efter baby, nedsat sædkvalitet etc.

Zoneterapi hos det lille barn forbedrer kredsløbet og stimulerer barnets udrensning, luftveje og fordøjelse, regulerer hormonbalancen og styrker immunforsvaret.

Vigtigst er, at det for mange babyer virker akut smertelindrende og giver ro og afslapper nervesystemet. Maria tilbyder hjemmebesøg ved behandling af kolikbabyer, da det for mange forældre kan være utrolig stressende at have baby med ”ude” i verden.

Maria er Registreret Alternativ Behandler (RAB-godkendt), hvilket betyder, at hun udover zoneterapi, også har eksamen i sygdomslære, fysiologi og anatomi.

Kvinder og pigers ubalancer

Zoneterapi er et fantastisk redskab til at ændre ubalancer i kvinde-problematikker. Det kan være menstruationssmerter, blærebetændelse, uregelmæssig cyklus, manglende ægløsning, overgangsalder, manglende sexlyst før eller efter baby, PSO, for tidlig pubertet etc. Her er der særligt fokus på hormonsystemet og de følelsesmæssige ubalancer, som du kan opleve.

Maria tilbyder zoneterapi til piger og kvinder i alle faser af livets cyklus. Har du lige fået menstruation og døjer med smerter i den forbindelse, er du også velkommen – du må meget gerne have din mor med.

Fertilitet og graviditet

Det kan være stressfyldt for både den fysiske krop og for det mentale helbred, at ønske sig et barn

Maria tilbyder fertilitetsforløb for dig/jer, der gerne vil være gravide. Måske har I prøvet længe og har lyst til at prøve en mere naturlig tilgang eller måske er I lige startet og har brug for at afbalancere kroppen, få hjælp til ægløsning, uregelmæssige menstruation (PCO), styrke sædkvaliteten etc.

Maria tilbyder gravidbehandling til dig og din baby. Behandlingen er en blanding af blid zoneterapi og blid bindevævsmassage. Her er der fokus på dig og din gravide krop, og du går lettere fra behandlingen. Du kan få zoneterapi fra uge 16 i din graviditet og helt frem til din fødsel.

Maria tilbyder også ”modning” til fødslen. Her går hun ind og arbejder med væv og din blodfyldte organer og modner dig og baby til fødslen. Modning til fødslen foregår fra uge 37/38 og kan også bruges som smertelindring fx ved smerter i lænden eller som beroligelse af nervesystemet, hvor der er fokus på RO i hele systemet. Hun tilbyder også i nogle tilfælde igangsætning af fødslen. Er du i uge 41+ og har godkendelse fra en jordmoder, kan hun forsøge at igangsætte din fødsel via zoneterapi.

I sommermånederne (slut juni, juli og august) tilbyder Maria 4 behandlinger til KUN 1.600 kr.
Hvis I begge to vælger at komme i et intensivt behandlingsforløb får I 8 behandlinger (4 behandlinger hver) til KUN 3.000 kr.

Første behandling booker I selv, de efterfølgende aftaler vi fra gang til gang således at det forsøges tilpasses til ægløsning, menstruation etc.

Efterfødsel

Efterfødselsbehandlinger kan have mange facetter.
Maria tilbyder zoneterapi til manglende flow ifb. amning eller mangel på mælk. Denne behandling kan evt. kombineres med behandling eller massage af din baby. Efterfødselsbehandlinger kan også handle om behovet for at komme i gang med sexlivet igen. For nogle kan det være en udfordring. Via zoneterapi kan Maria løsne op for evt. spændinger, give kroppen et ”boost” til igen at give slip. Efterfødsels-zoneterapi kan også være en kærkommen lejlighed til at holde en velfortjent pause og genoplade sine batterier igen, inden man går hjem til baby og er tilstede.