Kiropraktik til gravide

OBS: Sine er på barsel til efteråret 2024

Klinikkens kiropraktor Sine tilbyder behandling til gravide i alle trimestere.

Kiropraktisk behandling til din gravide krop

En graviditet påvirker moderens bevægeapparat på mange måder. Leddene opfører sig anderledes end ellers grundet kroppens tilpasning til det lille barn og helt mekanisk er der også et andet pres på kroppen efterhånden som vægtfordelingen ændrer sig.

Derfor er smerter i bevægeapparatet meget almindelige under en graviditet. Særligt bækkensmerter ses ofte, men der er også mange der oplever spændingshovedpiner, smerter i brystryggen og smerter i arme og ben der er relateret til graviditeten.

Kiropraktisk behandling kan hjælpe til at opnå optimal bevægelighed af hele rygsøjlen og derved mindske smerter, øge funktion og hjælpe den gravide til at være i bedst mulig form inden fødslen.

Det gælder for kiropraktisk behandling generelt, men særligt for børn og gravide, at behandlingen tilpasses den enkelte krop. Den teknik der benyttes vil således altid være den blideste muligt og der er derfor ingen grund til at undgå kiropraktisk behandling under graviditeten.

Har du brug for kiropraktisk behandling?

Sine står klar til at hjælpe dig. Hun har stor viden og erfaring i behandling af gravide.

Hun kan kontaktes helt uforpligtende via mail sine@klinikundervaerk.dk eller ved at ringe til klinikken på tlf. 20340934.

Er du medlem af Sygeforsikringen Danmark kan du få tilskud til din kiropraktiske behandling i klinikken, da vi samarbejder med Danmark. Husk blot at give Sine information herom, så hun kan registrere dit tilskud. Du kan ikke bruge en henvisning fra din læge her hos os.

Flere af klinikkens fysioterapeuter tilbyder

Velværende gravidmassage

Vi tilbyder ugentligt flere hold i

GravidPilates