EfterfødselsPilates

Velkommen på vores pilateshold for dig, der er mor på barsel og gerne vil træne om formiddagen med din baby tæt på dig. Vi mener, at pilates er den bedste træningsform for Jer nybagte mødre. Pilates giver dig en blid træningsstart, som din krop kan følge med til. Du skal føle dig tryg, og du skal opleve, at du får god kontakt til alle dine lag af mavemuskler, til din bækkenbund og din kerne. Her skal dit tidlige fokus være efter graviditet og fødsel.

Træning der gør underværker for dig, der er nybagt mor

Vi ved hvor en mor-krop typisk er spændt, stram og svag, og hvilke øvelser, der er gode for at afspænde, strække og styrke dig lige der, hvor du har behov for det.

Vi sikrer dig sund genoptræning med fokus på kropsbevidsthed, en funktionsdygtig bækkenbund og en god og balanceret holdning. Træningen skal også styrke din krop, så du får lettere ved de opgaver, som hverdagen kræver af dig som mor.

Vi hjælper dig med at genopbygge din forsidestabilitet, så dine mavemuskler får de bedste forudsætninger for at samle sig godt igen, og bindevævet imellem igen bliver et stabilt anker for dine mavemuskler i arbejde.

Med det sagt, så har vi naturligvis fokus på at støtte ophelingen af adskilte mavemuskler, også det man kalder rectus diastase, som er en helt naturlig tilstand, når man er gravid, og når man lige har født. Her er det fx fornuftigt, at du ikke belaster maven for meget med eks. plankeøvelser og direkte mavebøjninger, også dem du laver ubevidst, når du fx rejser dig fra sengen.

Matwork Pilates er træning på måtte, hvor vi træner med modstand fra din egen kropsvægt og forskellige pilatesredskaber. Vi integrerer vejrtrækningen som en naturlig del af træningen. Din instruktør er fysioterapeut og kan derfor vejlede dig ift. smerter og gener.

Stærk af hverdagens opgaver

Det er vores mål, at træningen bliver i din krop efter timerne her hos os. Vi arbejder med din kropsbevidsthed, dit fokus på din holdning og den måde, du bruger din krop på. Din hverdag skal ikke slide på dig, men gøre dig stærk. Med små justeringer kan vi ændre dårlige vaner til gode, så du træner lidt hver dag i alle dine daglige gøremål, uden at sætte tid af til det.

EfterfødselsPilates-forløbet varer 6-10 uger afhængigt af det aktuelle hold, du tilmelder dig. Vi træner 1 time om ugen – på små, hyggelige og trygge hold med max 8 kvinder, så vi kan give dig mest mulig opmærksomhed. Du kan deltage, hvis du er mor på barsel, og din baby er naturligvis meget velkommen. Vi har klinik i underetagen, og du kan derfor trygt stille din barnevogn lige udenfor, hvortil der er vindueskig fra vores træningsstudie.

Vil du prøve kræfter med vores EfterfødselsPilates?

Med max 8 deltagere på holdet, er der god plads og opmærksomhed til dig – og masser af hygge, med mulighed for at lære de andre 7 lidt at kende.

Tilmelding sker online, og efterfølgende sender vi en faktura ud.

Anne Sofie, klinikkens GynObs fysioterapeut med speciale i bækkenbunden, vil gæste holdet til en snak om, hvordan man bedst muligt genoptræner sin bækkenbund efter fødslen med udgangspunkt i fødselsforløbet, evt. bristninger, smerter og udfordringer, som man kan stå med bagefter.

Hvis du har spørgsmål til forløbet, så kontakt Anette på tlf. 20 34 09 34 eller anette@klinikundervaerk.dk

Er du medlem af Sygeforsikringen Danmark, så kan du få tilskud til din træning her hos os, da vi er fysioterapeuter og samarbejder med Danmark. Er du medlem og ønsker tilskud, så informer os herom før din første træning, så vi kan registrere dit tilskud.
Danmarktilskud: 59 kr. pr. træning

Næste holdforløb

SOMMERFORLØB: Tirsdag d. 30/6 kl. 11-12 (5x træning)
SENSOMMERFORLØB: Torsdag d. 13/8 kl 11-12

Instruktør

Anette, fysioterapeut og pilatesinstruktør med specialviden indenfor fertilitet, graviditet og efterfødsel.

Pris

125 kr. pr. træning som betales samlet ved tilmelding.

Tilmeld forløb