Laserterapi

Vi tilbyder laserterapi som behandling eller supplement til fysioterapeutisk behandling, ammevejledning eller kiropraktik her i klinikken.
Det biostimulerende laserlys hjælper kroppens celler til at gøre det, de allerede er programmet til at gøre – bare hurtigere. Det accelererer alle faser af kroppens naturlige helingsprocesser, og det har ingen kendte bivirkninger. Det gør ikke ondt at blive behandlet med laser.

Hvordan virker laserterapi?

Laserterapi virker energifremmende i kroppen. Når man lyser på huden, trænger det ind i cellerne, hvor det absorberes af cellens mitochondrier, Mitochondriernes funktion er at producerer energi, ATP, som er cellens brændstof, den bruger under udførsel af alle sine opgaver.

Ved skade (både akut og kronisk) eller overbelastning sker der energiunderskud i cellen, som viser sig ved nedsat produktion af ATP (energi) i mitochondrierne. Derfor vil man fx kunne accelerere den naturlig heling efter en forstuvning, hvis man behandler med laserterapi lige efter. Udover forøget energi i cellerne, øger laserterapi blodgennemstrømning i områder med nedsat cirkulation, det kan for eksempel skyldes muskelspændinger, arvæv eller inflammation. Den energiproducerende og kredsløbsfremmende effekt kan reducere væskeansamlinger og hævelser, dæmpe inflammation og øge dannelsen af kollagent væv.

Laserterapi kan bl.a. bruges til:

• Fertilitetsfremmende behandling hos både mænd og kvinder.
  • Behandling af akutte skader, da det fører til hurtigere celleaktivitet, der giver hurtigere koagulation, hvilket er med til at reducere ødem og hævelse.
  • Hurtigere sårheling, da det forøger dannelsen af kollagent væv.
  • Inflammationsdæmpende behandling, både i kroniske og akutte tilfælde.
  • Smertereducerende behandling. Til dels fordi det kan afhjælper det problem, der forårsager smerten, og dels fordi det stimulerer kroppens naturlige produktion af endofiner.
  • Ved at behandle med laserterapi i et område øges blodgennemstrømningen, selv i områder med nedsat cirkulation og kroniske muskelspændinger.
  • Booste kroppens naturlige immunforsvar, og derfor styrke evnen til at bekæmpe bakterie, vira og svampe.

Derfor anbefaler vi laserterapi til dig der har ømme brystvorter der er revnet pga. amning, arvæv, født ved kejsersnit, endometriose, tilbagevendende infektioner/inflammation i underlivet samt nedsat sæd- eller ægkvalitet.

Laserterapi til fertilitetsfremmende behandling

Vi tilbyder biostimulerende laserterapi til behandling af nedsat fertilitet hos både mænd og kvinder.
Vi anbefaler det især, hvis du har:

• Nedsat sædkvalitet
  • Nedsat ægkvalitet, fx pga. høj alder
  • Kvinder over 35 år
  • Energiunderskud i vævet, fx hvis du er undervægtig
  • Nedsat blodcirkulation til livmoder og æggestokke
  • Arvævi mave-, bækken- eller underlivsregionen
  • Muskelspændinger i og omkring bækkenet
  • Endometriose
  • Hormonel ubalance, fx PCO/PCOS
  • Irritationer/infektioner i underlivet

Biostimulerende laserterapi (LLLT = Low Level Laser Therapy) virker ved at stimulere cellerne til at øge deres energiproduktion og derved funktion. At bruge det som fertilitetsfremmende behandling er udviklet af den japanske læge Dr. Ohshiro. Laserlyset virker fertilitetsfremmende, fordi det får ægceller, sædceller og endometrieceller til bedre at udføre deres funktion.

Det er ufarligt og uden bivirkninger at blive behandlet med laserterapi.

Dosis: behandlingen tilrettes nøje ift. kvindens cyklus og jeres eventuelle forløb i medicinsk fertilitetsbehandling. For mænd anbefaler vi typisk 3-4 laserbehandlinger i ugerne op til kvindens ægløsning. Hvis I er i medicinsk fertilitetsbehandling, er det i ugerne op til inseminering eller ægudtagning.

Kvinder anbefaler vi 3 laserbehandlinger i perioden mellem menstruation og ægløsning, samt igen op til ægoplægning, hvis I er i medicinsk fertilitetsbehandling.

Skal vi hjælpe dig med laserterapi?

Hvis du har spørgsmål til, om laserterapi kan afhjælpe dig med din udfordring, så kontakt os endelig på hej@klinikundervaerk.dk.

Hvis du har spørgsmål til behandlingen, kan du også udfylde vores kontaktformular og skriv gerne lidt om dig selv og dine udfordringer, så vil vi vende tilbage med hjælp der passer lige til dig.